Gry terenowe


Rudyard Kipling opisał jedną z najbardziej popularnych skautowskich gier w swojej powieści "Kim". Gra nazywa się także Kim - od głównego bohatera, małego chłopca, który musiał zostać szpiegiem - i służy wyrabianiu spostrzegawczości.
Jej zasada jest prosta:
po przyjrzeniu się rozłożonym na ziemi przedmiotom należy określić, który z nich zniknął, gdy już wszystko zostało pomieszane, gdyśmy tego nie widzieli.

Kiedy się zastanowiłem, doszedłem do wniosku, że zamiast opisywać gry tak, by opisy zadowoliły każdego, lepiej jest przedstawić jakąś zasadę tworzenia gier. Tak, jak to zresztą zrobiłem przy ukazaniu rozmaitych rodzajów survivalu. Niektóre elementy (sprzęt, czas trwania, miejsce, uczestnicy) będą się tu powtarzać.

Teraz trzeba wziąć pod uwagę wszystko, aby stworzyć grę:

Czasem z tego wyjdzie coś na przykład takiego jak ten przykład.


TYP GRY
Szybkościowa
Sprawnościowa
Jakościowa
Logiczna
Losowa
Wielobój
CZAS TRWANIA
Krótka, np. 1 godz.
Średnio długa, np. pół dnia
Długa, np. dzień
Kilkudniowa
Jednorazowa
Powtarzalna
RODZAJ ZAKOŃCZENIA
Gdy skończy się wyznaczony czas
Gdy ktoś pierwszy ukończy zadanie
Gdy wszyscy zakończą zadanie
Gdy ktoś pierwszy odpadnie
Gdy wszyscy odpadną prócz ostatniego zawodnika
Kto uzyska najlepszy czas
Kto uzyska najlepsze wykonanie
UCZESTNICY
Grupa mini (do 3 osób)
Grupa mała (do 8 osób)
Grupa duża (do 12 osób)
2-3 grupy
Wiele grup
Jednakowe grupy liczebnie lub jakościowo
Różnorodne grupy liczebnie lub jakościowo
MIEJSCE
Las - niziny
Las - teren górzysty
Mokradła
Wody
Jaskinie
Góry
Miasto
SPRZĘT
Bez sprzętu
Papier i ołówek
Stoper (zegarek)
Pełne wyposażenie osobiste
Wyposażenie specjalistyczne

[ strona główna ] [ NOTATNIK KRISKA ] [ AKTUALNOŚCI... ]
[ FILOZOFIA SURVIVALU ] [ ABC survivalowca ] [ PRZYGODY i RELACJE ] [ ŹRÓDŁA WIEDZY ] [ DYSKUSJE i ODEZWY ] [ RÓŻNOŚCI ]
[ ENGLISH VERSION ]